Translate

вівторок, 20 березня 2012 р.

Основні стратегічні завдання і тактичні прийоми боротьби із вживанням алкоголю серед підлітків та молоді як суспільної тенденції та однієї з головних причин деградації населення


На основі документів Всесвітньої організації охорони здоров"я пропоную читачам ознайомитися зі стратегією боротьби із вживанням алкогольно-тютюнових отрут для України. Це мінімум, який потрібен нашій державі для виходу з демографічної та духовної кризи у довгостроковій перспективі.


Стратегія I заміна головних дієвих інструментів алкогольної пропаганди на протилежні

Тактика:
  • Мінімізація реклами алкогольних виробів (біг-борди, транспортна реклама, ЗМІ, тощо);
  • Заміна реклами алкоголю рекламою, що пропагує здоровий спосіб життя (демонстрація кращості життя без алкоголю та наркотиків, що доповнюється короткими висловлюваннями спортсменів, видатних людей, політиків, церковних сановників, тощо);
  • Заборона використання церковної атрибутики на пляшках з алкогольними виробами;
  • Зменшення фінансової доступності алкогольних та тютюнових виробів для підлітків шляхом введення додаткових акцизів, підвищення цін на вироби, тощо.
Стратегія II
зменшення часу показу, а у середньостроковій та довгостроковій перспективі повна заборона показу кіно зі сценами вживання алкоголю або наркотиків (особливо це стосується головних героїв), а також заборона випуску музики де фігурують згадки про алкоголь, наркотики чи тютюн

Тактика:
  • Поступове викорінення (або показ по ТБ тільки у відведений час, до прикладу після 23:00) з кінопрокату фільмів, кліпів, роликів, серіалів, мюзиклів тощо зі сценами розпивання алкогольних виробів;
  • Повна заборона серіалів з аналогічними сценами у звичайний час;
  • Заборона озвучування спонсорів випадку якщо це компанія виробник алкоголю) спортивних матчів, чемпіонатів будь-яких видів спорту;
  • Заборона введення в теле- \ радіоефір музики й кліпів із згадками про алкоголь, тютюн та наркотики;
Стратегія IIIзміна світоглядних пріоритетів щодо алкоголю особливо серед молоді та населення працездатного віку

Тактика:
  • Просвіта про реальну шкоду алкоголю, тютюну та наркотиків в навчальних закладах усіх рівнів, починаючи від загальноосвітніх шкіл;
  • Робота з батьками: 1) заборона перебування батьків з дітьми до 18 років у закладах громадського харчування де дозволений продаж та розпивання алкогольних виробів; 2) ізоляція дітей від питущих та палючих батьків під час домашніх святкувань, міроприємств, тощо; 3) вироблення у батьків свідомого перспективного бачення виховання дітей у безпечному середовищі без алкоголю на власному прикладі; 4) переконання щодо введення сухого закону в сімях;
  • Залучення наркологів, медиків та спеціалістів з медичної галузі до організації відкритих круглих столів, конференцій, семінарів, які можуть відвідати усі без винятку громадяни, передусім котрих це найбільше стосується;
  • Організація видання невеликих брошур (навіть кишенькового формату) з інформацією про руйнівну шкоду алкоголю та інших наркотиків на організм людини доступною мовою спрямованою як для шкільного учня, так і для високоосвічених людей;
  • Зйомка короткометражних роликів з антиалкогольною рекламою, та з рекламою, яка пропагує здоровий спосіб життя. В перспективі випуск документального фільму (або серії фільмів), із залученням медичних, соціологічних та інших досліджень. Основна ідея такого фільму – продемонструвати правду про шкоду алкоголю, тютюну та наркотиків для молодого покоління та генетики нації загалом;
  • Введення у шкільну програму контексті предмету ОБЖД, або Біології)курсу, під умовною назвою (до прикладу) «Суспільство та алкоголь: соціальні наслідки», у якому буде показана пагубна дія алкоголю та наркотиків на людину та її наступників;
  • Висвітлення правдивих сторінок історії нашої країни щодо вживання алкоголю. Запобігання викривленню та підтасовуванню невірних фактів в історичний контекст;
  • Формування загальнодоступної уніфікованої інформаційної бази про алкоголь та інші наркотики (хімічний склад, процес виготовлення, та ін.), патологічні зміни та процеси в людському організмі при їх прийомі з коментарями медиків та колишніх хворих, статистику смертності від алкоголю без посередньо та опосередковано, тощо;
  • Залучення виробників алкогольних напоїв до виділення коштів на лікування алкоголізму (створення акцій, до прикладу «Кожна гривня від продажу піде на лікування хворих на алкоголізм», тощо);
  • Викорінення з мови таких понять та категорій як: «алкогольна традиція», «церковне вино», «користь від прийому алкоголю», «сприятлива дія алкоголю», «помірковане вживання алкоголю», «культура пиття» та інших;
  • Суворий контроль за продажем алкогольних виробів неповнолітнім, а також у час який визначений законодавством.

СТАТИСТИКА СПОЖИВАННЯ АЛКОГОЛЮ В УКРАЇНІ ЛІТРАХ ЧИСТОГО СПИРТУ НА ОДНУ ЛЮДИНУ), У ВІЦІ 15 І БІЛЬШЕ РОКІВ
(Джерело:
Глобальна база даних ВООЗ: http://data.euro.who.int/hfadb/profile/profile.php?w=1280&h=1024)

1990 - 5,67
1991 - 5,86
1992 - 5,54
1993 - 5,47
1994 - 4,21
1995 - 3,72
19963,26
19973,98
1998 - 3,74
1999 – 3,93
20007,05
20017,42
20028,38
20038,03
2004 – 7,78
2005 – дані відсутні
2006 – дані відсутні
2007 – 17,4


ЗАХВОРЮВАНІСТЬ АЛКОГОЛЬНИМИ ПСИХОЗАМИ В УКРАЇНІ (НА 100 ТИС. НАСЕЛЕННЯ)

19908,53
199111,18
199212,49
199316,11
199415,2
199522,3
199621,67
199719
199818,36
1999 – 18,93
200021,64
200122,28
200221,93
200321,86
200422,45
200522,21
200618,62
200720,66
200820,32
2009 – 13,57


ХРОНІЧНІ ХВОРОБИ ПЕЧІНКИ І ЦИРОЗИ (НА 10 ТИС. НАСЕЛЕННЯ)

1990дані відсутні
199115,42
199216,08
199317,29
199418,05
199522,89
199623,19
199722,83
199820,46
199921,53
200023,76
200125,74
200228,15
200330,71
200435,98
200510,1
20068,7
200710,3
200811,1
20097,9
20105,9


ЧИСЛО ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНИХ ПРИГОД ВНАСЛІДОК АЛКОГОЛЬНОГО СП’ЯНІННЯ (НА 100 ТИС. НАСЕЛЕННЯ)

199016,09
199114,48
199213,05
199311,73
199410,85
199510,45
199611,3
19979,96
19988,85
19997,88
20006,8
20016,44
20025,97
20036,26
20046,32
20056,44
20067,16
200713,74
20087,63
20096,33


ЗАГАЛЬНІ КОЕФІЦІЄНТИ НАРОДЖУВАНОСТІ, СМЕРТНОСТІ ТА ПРИРОДНОГО ПРИРОСТУ НАСЕЛЕННЯ З 1913 РОКУ
(Джерело: Статистичний щорічник України за 2009 рік)
Рік
Кількість
народжених
Кількість
померлих
Природний
приріст
населення
1913
44,1
25,2
18,9
1940
27,3
14,3
13,0
1959
20,9
7,5
13,4
1960
20,5
6,9
13,6
1965
15,3
7,6
7,7
1970
15,2
8,8
6,4
1975
15,1
10,0
5,1
1979
14,8
11,1
3,7
1980
14,8
11,3
3,5
1985
15,0
12,1
2,9
1990
12,6
12,1
0,5
1995
9,6
15,4
-5,8
2000
7,8
15,4
-7,6
2001
7,7
15,3
-7,6
2002
8,1
15,7
-7,6
2003
8,5
16,0
-7,5
2004
9,0
16,0
-7,0
2005
9,0
16,6
-7,6
2006
9,8
16,2
-6,4
2007
10,2
16,4
-6,2
2008
11,0
16,3
-5,3
2009
11,1
15,3
-4,2


Немає коментарів:

Дописати коментар